• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Соціальний захист дітей

ПАМ’ЯТКА

для учнів та батьків на канікули

УЧЕНЬ! БЕРЕЖИ СЕБЕ!

1. Постійно дотримуйся правил дорожнього руху. Ніколи не порушуй їх, це небезпечно для життя. Переходь вулицю тільки у відведених місцях. Будь обережним при переході трамвайних та залізничних колій. Не влаштовуй ігри на проїжджій частині вулиці. Правильно користуйся громадським транспортом.

2. Не грайся сірниками та іншими легкозаймистими предметами, не використовуй петарди та іншу піротехніку. Будь обережний з газом. Не вмикай його без дозволу батьків та без потреби.

3. Не чіпай невідомі тобі предмети. При виявленні вибухонебезпечних предметів, повідом дорослих.

4. Будь обережний з електроприладами. Не вмикай їх без дорослих. Не торкайся оголених проводів. Виходячи з дому, перевіряй, щоб усі електропобутові прилади були відключені.

5. Будь обережним біля водоймищ, не ходи по тонкому льоду. Не влаштовуй ігри поблизу водоймищ. В разі небезпеки негайно повідомляй дорослих.

6. Виконуй правила протипожежної безпеки. Не грай з вогнем. Не розпалюй багаття.

7. Не чіпай бездомних кішок та собак. Спілкування з ними призводить до нещасних випадків.

8. Зверни увагу на небезпеку поширення застудних захворювань та грипу в зимовий період.

9. Слідкуй за гігієнічними вимогами щодо здорового харчування .

10.Не порушуй правил громадського співіснування . Своєю поведінкою не створюй криміногенної ситуації.

11. Цінуй своє життя та життя інших людей!

12. Веди здоровий спосіб життя!

13.ДОТРИМУЙСЯ ВСІХ БЕЗПЕЧНИХ ПРАВИЛ АДАПТИВНОГО КАРАНТИНУ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ COVID-19!

Любий учень, дбай про своє здоров’я та життя!

ШАНОВНІ БАТЬКИ!

1. Не залишайте дітей без догляду. Знайте, де і з ким бувають Ваші діти, чим вони займаються.

2. Випускаючи дитину на прогулянку, нагадуйте їй про правила дорожнього руху, про правила поведінки в громадських місцях.

3. Постійно нагадуйте про правила власної безпеки.

Національна дитяча "гаряча" лінія

Шановні батьки!

Під час перебування на канікулах діти більше часу проводять в Інтернеті, різноманітних соцмережах. Це сприяє збільшенню ризику щодо випадків булінгу з використанням інформаційно-комунікативних технологій , зазнавання сексуального насильства та сексуальної експлуатації в цифровому середовищі.

Аби вберегти своїх дітей від біди, пропонуємо вам інформаційні матеріали за посиланням https://stop-sexting.in.ua/wp-content/uploads/2020/06/dovidnyk-dlya-batkiv.pdf

"Я маю право!"

До уваги учнів, батьків та вчителів! Шкільні заходи в рамках загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я маю право».

Заходи

Дата

Відповід.

1.

Сприяти широкому висвітленню в навчальному закладі заходів в рамках загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я маю право».

Протягом року

Педаг.

колектив

2.

Висвітлити на сайті закладу шкільні заходи загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я маю право».

березень

ЗДНВР, пед..-орг.

3.

В рамках загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я маю право» провести:

1)систематичний випуск інформаційних сторінок та поновлення куточка правових знань.;

2) виявлення сімей, в яких були випадки насилля над дітьми. Анкетування з цієї проблеми;

3) роз’яснювальна робота серед батьків та осіб, що займаються вихованням дітей, зокрема дітей пільгових категорій (діти – сироти, діти – інваліди, діти учасників АТО);

4)розгляд питань правової освіти на батьківських зборах та засіданнях батьківського комітету;

5) проведення загальношкільних лінійок з метою пропаганди правової освіти учнів;

6)проведення Тижнів правових знань ;

7) проведення бесід, тренінгів, перегляд та обговорення інформаційно-освітніх програм та фільмів з учнями на правову тематику:

- На що я маю право?

- Мої права та обов’язки

- Я живу в правовій державі.

- Найперші правила спілкування з людьми.

- Вивчаємо Статут школи та «Єдині вимоги до учнів».

8)зустрічі учнів та батьків з працівниками правоохоронних органів, ювенальної поліції та комісій в справах сім’ї та молоді;

Протягом року

протягом року

щосеместрово

протягом року

за планом

за планом, протягом року

за планом

за планом, по потребі

двічі на рік, за потребою

ЗДНВР, пед.-орг.,

кл.керівн.

4.

Продовжувати роботу шкільної служби «Довір’я».

Протягом року

Дирекція школи

5.

Регулярно проводити засідання координаційної ради школи.

щомісяця

Голова КР

6.

Розв’язувати питань профілактики правопорушень спільно з опікунською радою сільської ради.

За потребою

Голова КР

7.

Співпрацювати з сільською бібліотекою та БК в проведенні заходів на правову тематику.

Протягом року

Пед..-орг.

8.

Постійно тримати зв'язок з сільським дільничним.

Протягом року

Дирекція школи

9.

Захищати інтереси дітей в юридичних та судових інстанціях.

За потребою

Громад.інспектор з охорони дитини

10.

Тримати зв'язок з мобільними точками доступу до безоплатної юридичної допомоги в інтересах дитини

За потребою

Громад.інспектор з охорони дитини

11.

Продовжити роботу Інформцентра з вирішення питань життя та здоров"я, захисту прав та інтересів дитини.

постійно

Громад.інспектор з охорони дитини

До уваги учнів та батьків! Інформцентр з вирішення питань життя та здоров"я, захисту прав та інтересів дитини. Електронний банер Національної дитячої "гарячої" лінії - 116 111 (безкоштовно, анонімно, конфіденційно)

Шкільна служба "Довір"я"

Педагогічні поради та консультації, правовий захист

Годлевська В.Г., директор школи

Сільвестрова Я.І,, заступник директора,

щодня з 8.00 до 16.00

Консультації з питань соціального захисту

Шворінь Л.М., педагог-організатор,

щодня з 8.00 до 16.00

Поради з питань збереження здоров"я

Барбарук К.О., медсестра,

щодня, з 8.00 до 12.00

Соціальний захист дітей

1. Поновлення роботи служби «Довір’я» та куточка правових знань.

Вересень. Педагог - організатор

2. Систематичне проведення тижнів правових знань, тижнів безпеки життєдіяльності учнів згідно плану роботи .

Протягом року, педагог – організатор, кл. керівники

3. Інформаційні матеріали в куточку правових знань про телефони довіри та захист прав неповнолітніх, які потерпають від насилля.

Постійно, педагог - організатор

4. Обстеження сімей, діти яких потрапили в складні життєві обставини, які здійснюють правопорушення.

Протягом року, громад. інспектор, кл. керівники

5. Засідання координаційної ради з профілактики правопорушень.

Протягом року згідно плану, голова КР

6. Висвітлення питання соціального захисту дітей на засіданнях батьківського комітету та загальношкільних батьківських зборах.

Протягом року, дирекція школи, кл. керівники

7. Зустрічі з працівниками кримінальної поліції та районної служби з прав дітей.

І семестр, дирекція школи

8. Виявлення сімей, в яких були випадки насилля над дітьми.

Вересень, протягом року, кл. керівники, громад. інспектор

9. Психолого – педагогічні семінари з питань взаємовідносин «Учень – учень», « Учень - вчитель», «Учень – родина», «Родина – вчитель».

Протягом року, дирекція школи

10.Інформаційно – просвітницькі виставки матеріалів з питань соціального захисту дітей.

Протягом року, педагог – організатор

11. Розгляди питань соціального захисту на педагогічних радах, нарадах при директорі.

Протягом року, дирекція школи, кл. керівники

12. Вивчення та повторення з учнями «Єдиних вимог до учнів», Статуту школи з метою забезпечення соціального захисту дітей.

Вересень, протягом року, кл. керівники

13. Проведення виховних заходів, годин спілкувань, перегляд відеороликів з питань соціального захисту дітей.

Протягом року, згідно планів виховної роботи. Кл. керівники, педагог – організатор

Відповідальність за порушення прав дитини

Сімейний кодекс України надає дитині право самостійно звертатися до суду та до інших компетентних органів держави — в центри соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, в органи опіки та піклування, органи освіти та охорони здоров'я та інші в разі порушення її прав у сім'ї, насильства та жорстокого поводження.

Стаття 180 КУпАП встановлює, що доведення неповнолітнього до стану сп'яніння батьками неповнолітнього, особами, які їх замінюють, або іншими особами тягне за собою накладення штрафу від шести до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Стаття 184 визначає адміністративну відповідальність за невиконання батьками або особами, що їх замінюють, обов'язків щодо виховання дітей. Встановлено, що ухилення батьків або осіб, які їх замінюють, від виконання передбачених законодавством обов'язків щодо забезпечення необхідних умов життя, навчання та виховання неповнолітніх дітей тягне за собою попередження або накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, може бути призначене стягнення у вигляді штрафу від двох до чотирьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Вчинення неповнолітніми віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років правопорушення, відповідальність за яке передбачено цим Кодексом, тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від трьох до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Вчинення неповнолітніми діянь, які містять ознаки злочину і відповідальність за які передбачена Кримінальним кодексом України, якщо вони не досягали віку, з якого настає кримінальна відповідальність, тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, що їх замінюють, від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.Захист від найбільш небезпечних порушень прав неповнолітніх забезпечує Кримінальний кодекс України (далі — КК). Він містить як загальні норми, що захищають всіх громадян від жорстокого поводження, так і норми, безпосередньо спрямовані на захист життя, здоров'я та недоторканності неповнолітнього. До переліку дій, які можна розглядати як жорстоке поводження з дітьми та за які передбачено кримінальну відповідальність відносяться :- доведення до самогубства (стаття 120 КК);- умисне тяжке тілесне ушкодження (стаття 121 КК);- умисне середньої тяжкості тілесне ушкодження (стаття 122 КК); - умисне легке тілесне ушкодження (стаття 125 КК);- побої й мордування (стаття 126 КК);- необережне тяжке або середньої тяжкості тілесне ушкодження (стаття 128 КК); - погроза вбивством (стаття 129 КК);- неналежне виконання обов'язків щодо охорони життя та здоров'я дітей (стаття 137 КК);- зґвалтування (стаття 152 КК);- насильницьке задоволення полової пристрасті неприродним способом (стаття 153 КК); - примушування до вступу в статевий зв'язок (стаття 154 КК);- статеві зносини з особою, яка не досягла статевої зрілості (стаття 155 КК);- розбещення неповнолітніх (стаття 156 КК);- злісне невиконання обов'язків по догляду за дитиною або за особою, щодо яке встановлена опіка чи піклування (стаття 166 КК);- втягнення неповнолітніх у злочинну діяльність (стаття 304 КК);- схиляння неповнолітнього до вживання наркотичних засобів, психотропних речовин або ї аналогів (стаття 315 КК);- спонукання неповнолітніх до застосування допінгу (стаття 323 КК);- схиляння неповнолітніх до вживання одурманюючих засобів (стаття 324 КК).Разом з тим, слід зазначити, що, якщо стосовно малолітнього чи неповнолітнього, котрий не може самостійно захистити свої законні інтереси, вчинено фізичне насильство в сім’ї зі сторони батьків та заподіяно легкі тілесні ушкодження чи нанесено побої, за ст. 125, ч. 1 ст. 126 КК України кримінальну справу вправі порушити тільки прокурор або суд за скаргою потерпілого неповнолітнього чи його представника.

Що можна зробити для профілактики і боротьби з таким явищем,

як "групи смерті" в соцмережах?

Прес-служба Департаменту кіберполіції України повідомляє про заходи, до яких слід вдаватися дорослим, щоб вберегти свою дитину від небезпечних флешмобів.

У кіберполіції відзначають, що особливу увагу потрібно звертати на зображення кита, який для підлітків є символом свободи.

Зокрема, щоб підлітки не потрапили в такі групи, батькам треба більше уваги приділяти психологічному стану дитини. Також необхідно:

1. Встановити функцію "батьківський контроль" на всіх гаджетах дитини за її згодою.

2. Перевіряти шкіру дитини на наявність тілесних ушкоджень, особливо порізів. У разі виявлення з'ясувати, за яких обставин вони з'явилися.

3. Перевіряти акаунти дитини в соцмережах, поставивши її до відома. Варто час від часу перевіряти і стежити за групами, до яких долучився підліток.

4. Обов'язково переглядати фото і відеофайли з гаджетів дитини.

5. Звертати увагу на коло спілкування підлітка.

6. Стежити, щоб у вільний час дитина була зайнята чимось корисним, наприклад, відвідувала спортивні або культурно-мистецькі секції.

Алгоритм можливих дій у ситуації, що склалася

Громадські дії:

- демотивувати захоплення та «рекламу» суїцидальних ігор;

- звернутися до власників соціальних мереж, нескінченно банити всіх адміністраторів і модераторів груп, шукати їх по акаунтах;

- визнати дії адміністраторів і модераторів груп такими, що підпадають під статтю 120 КК "Доведення до самогубства", проводити публічні суди й карати. В Україні немає практики таких кримінальних проваджень і судових процесів, тому що дуже складно довести доведення до самогубства в результаті віртуального спілкування або простого модерування групи;

- створити телефони довіри для дітей і підлітків; вони повинні бути доступними, безкоштовними, цілодобовими, багатоканальними;

- розробити національну програму по профілактиці ризикованої поведінки серед дітей та підлітків.

Дії спільноти:

- розширити для дітей та підлітків розгалужену мережу безкоштовних клубів ігор і гуртків, щоб будь-яка дитина могла в них займатися.

- вчити дітей повідомляти про небезпеку, що загрожує їх друзям;

- територіальні спільноти, спільноти професіоналів, громадські організації можуть проводити тренінги "рівний-рівному" з комунікації дітей, профілактики суїцидів і інших масових ризикованих дій. "Рівний-рівному" - це система навчання, при якій ті, хто вже навчився, навчають інших як рівних собі за статусом.

Дії батьків:

- грати самим з дітьми і давати їм грати з іншими дітьми. Діти повинні грати в цікаві ігри;

- зателефонувати за потреби на «телефон довіри» (з мобільного 772);

- розмістити в помешканні номер телефону довіри на холодильнику;

- звернутися за потреби до шкільного психолога;

- розмовляти з дітьми не тільки про те "що було в школі", а й про те, "що було в соцмережах, в інтернеті". Вміти ставити дітям питання і вміти зізнаватися собі, що ви можете не знати відповіді на них;

- говорити про те, наскільки небезпечно грати в подібні ігри, і що організаторами ігор є злочинці з підступними намірами;

- звести до мінімуму використання інтернету, тільки до потреб навчання і під контролем;

- контролювати переміщення дитини;

- якщо дитина вже потрапила в гру і від розмови з вами не ухиляється, для початку попросити розповісти, як вона уявляє цю "гру", її цілі і свою участь у ній. Максимально доброзичливо почати розмову про такі ігри. Нехай дитина відчує ваш інтерес і виявить бажання розповісти;

- планувати свої подальші дії в залежності від того, що і як дитина розповість;

- дитина повинна займатися цікавими справами, щоб у неї не було потреби самостверджуватись у соціальних мережах. Спорт, музична школа, театральний гурток, олімпіади, іноземна мова, тощо.

Небезпечні ігри в соцільних мережах: як уберегти дітей?

Останнім часом в соціальних мережах з’являються небезпечні ігри для дітей та підлітків. У цих смертельних ігор багато назв : «Синій кит», «Тихий будинок», «Рожева фея», «Розбуди мене о 4:20», але результат завжди однаковий – закінчене життя і зламані горем батьки, які не розуміють, що ж змусило дитину звести рахунки з життям.

Насамперед слід зазначити, що ті, хто придумує такі ігри, тонко розбираються в психології підлітків, – вони тиснуть відразу на три больових точки. По-перше, тиснуть на свідомість дітей мовляв (ти слабодухий і не можеш це зробити, тобі це «слабо») –і багато підлітків виконують завдання, щоб довести собі і комусь свою силу. По-друге, вони вміло маніпулюють дітьми – страх втратити рідних сильніший за страх власної смерті. По-третє, вони підносять самогубство як відхід від всіх проблем в житті, допомогу і полегшення. Зазвичай школярі хочуть самоствердження і проявити себе, тому беруть участь в подібних іграх. Найбільше шансів потрапити у «сині кити» – у дітей 5-8 класів(так як ще не розуміють загрози від кураторів гри, і від страху виконують їхні накази). Старші підлітки вже розуміють, що таке суїцид і усвідомлюють наслідки спричинення собі болю та ушкоджень, а менші – можуть розказати батькам. Психологи зазначають про 4 тривожні сигнали, які вказують на те , що дитина вступила в небезпечну спільноту.

1. Дитина різко стає слухняною, але «відчуженою» (протягом 3-5 днів коло друзів, а головне — інтересів, різко змінився. Підліток стає відстороненим від реального життя і починає погоджуватися з усім, що йому говорять. Адже вважає, що все, що відбувається — неважливо, а головна мета його життя — в віртуальному співтоваристві, де він нарешті зрозумів сенс життя і знайшов однодумців).

2. У підлітка змінюється розпорядок дня (став вечеряти в кімнаті, змінює час відвідувань секцій, в один і той самий час сідає за комп’ютер.

3. Підліток млявий і постійно не висипається, може просипатись надто рано(о 4-й-5-й годині ранку) Цей час обрано спеціально: по-перше, пробудження вночі стомлює дитину і тому вона швидко втомлюється, стає дратівливою і, що потрібно творцям небезпечних сайтів, розчаровується в житті. По-друге, в досвітній період організм, налаштовуючись на пробудження, виробляє адреналін, тому підйом в цей час викликає тривожність і страх про майбутнє.

4. Активні постійно повторювані малюнки ( захопившись чимось, підлітки починають це демонструвати в малюнках. Тривожними сигналами вважаються малюнки метеликів — вони живуть тільки один день, і китів (вони від відчаю викидаються на берег). Це символіка суїцидальних груп.

Що робити, аби наші діти не стали учасниками групи смерті?

Як поводити себе батькам? – 7 ПОРАД від психолога

1. Насамперед поставте дитині нейтральне питання – мовляв, чув/-а, що зараз популярна якась гра “Синій кит”. І послухайте, що дитина вам розповість. Якщо він нічого про неї не знає – добре (тут головне не вдаватися в подробиці, щоб не розбудити в ньому цікавість). Якщо знає, уважно слухайте розповідь. Якщо в ньому повно подробиць і деталей, про які не пишуть в мережі, то є ризик, що ваша дитина вже в грі. Також має насторожити, якщо син чи дочка розказують про подружку, що бере участь в грі – цілком ймовірно, що він бреше і грає сам.

2. Немає сенсу говорити, що такі ігри небезпечні – на підлітків це вже не діє. Набагато ефективніше сказати, що ними маніпулюють. Для них буде одкровенням, що людина, що загрожує їхнім рідним, швидше за все, хвора і живе в іншому місті або навіть країні. І її завдання – не вбити батьків, а змусити дитину виконати її волю. Дітей таке дуже протвережує! Розкажіть їм, що на маніпуляції “ведуться” всі – скільки дорослих несуть всі свої заощадження шахраям, що телефонують їм серед ночі і кажуть, що їхні близькі потрапили в біду! Покажіть дитині, що всі вразливі – для неї дуже важливо почути це від авторитетного дорослого.

3. Завдання вашої розмови – навчити підлітка мислити критично і питати себе про мету того чи іншого вчинку, обмірковувати все, що з ним відбувається.

4. Багато батьків в паніці вирішують встановити тотальний контроль над дитиною – забрати телефон, закрити вдома і т.д. У цьому теж немає сенсу – в XXI столітті підліток, якщо захоче, завжди знайде гаджет і доступ в мережу. Чим більше його обмежувати – тим більше способів обійти заборони буде знаходитися. Ваше завдання – не контролювати, а дати підтримку, щоб дитина прийшла до вас з проблемою, а не приховувала її до останнього.

5. Зараз як ніколи важливий емоційний зв’язок з дитиною. Більше обіймайте її, розповідайте, що в її віці теж помилялися, встрявали в якісь небезпеки, і вам допоміг хтось із дорослих. Дитині важливо розуміти, що навіть його “ідеальні” батьки теж оступалися, і це нормально, так само як і нормально просити допомоги у інших. Якщо розумієте, що зараз дитина вас не сприймає, попросіть її говорити з тим з дорослих, кому він довіряє – шкільним психологом, родичем і т. д.

6. Навіть якщо ви впевнені, що у вашій родині все добре, зайва пильність не завадить. Подібні ігри – той випадок, коли вторгнення в приватне життя сина чи дочки виправдані. Переглядайте їх телефони та сторінки в соцмережах – але в присутності дитини. Цікавтеся у самої дитини, з ким вона там дружить, які групи цікаві і т.д.

7. Якщо розумієте, що дитина таки в грі, Боже вас збав її лаяти. Проявіть інші емоції – заплачте, покажіть, як сильно ви засмучені і як за неї хвилюєтеся. Обов’язково підключайте тата – в такій ситуації чоловіче слово сильніше “мамського”. У розмові з дочкою батькові треба знайти, за що її похвалити, а з хлопчиками краще говорити в дусі “Давай поговоримо як чоловік з чоловіком, що ми (саме ми!) можемо зробити в цій ситуації”. Якщо тата немає, попросіть поговорити того, кому дитина довіряє – дядька, чоловіка сестри і т.д. Батькам потрібно більше уваги приділяти своїм дітям, незалежно від віку. Спілкуватися, цікавитися їхніми справами та зрозуміти, що діти цікавляться і заходять на різні сайти, так як і дорослі. Лише родинний затишок, тепло та любов допоможе дітям не піддатися на ігри невідомих.

Кiлькiсть переглядiв: 441

Коментарi